29.10.2011. | 10:49

Zanimljivosti

Hrana

Mediteranska kuhinja za plodnost

Povezanost mediteranske prehrane i smanjenja rizika za poteškoće s plodnošću znanstvenici pojašnjavaju zaštitnim utjecajem ovakvih prehrambenih navika glede mogućnosti pojave rezistencije na inzulin.

Hrana

Istraživanje provedeno u Španjolskoj je pokazalo kako manje poteškoća sa začećem imaju žene koje se više pridržavaju tzv. mediteranske prehrane.

Mediteransku prehranu karakterizira česta konzumacija voća, povrća, ribe i proizvoda od integralnog zrna, a ranije studije su je već povezivale sa smanjenjem rizika za dijabetes, pretilost i bolesti srca, prenose mediji.

Novi nalazi istraživača s Universidad de Navarra su utemeljeni na podacima prikupljenima od gotovo 500 žena koje su imale poteškoća s plodnošću te više od 1600 žena iste dobi koje su rodile najmanje jedno dijete.

Povezanost mediteranske prehrane i smanjenja rizika za poteškoće s plodnošću znanstvenici pojašnjavaju zaštitnim utjecajem ovakvih prehrambenih navika glede mogućnosti pojave rezistencije na inzulin.

Kod žena kod kojih se razvila rezistencija na inzulin se javljaju poteškoće s apsorpcijom šećera iz krvi, ali i s ovulacijom - središnjim događajem u menstrualnom ciklusu prilikom kojeg dolazi do prskanja zrelog folikula u jajniku i izbacivanja jajašca.

Uz to, inzulin utječe i na prisutnost hormona povezanih s ovulacijom, pojašnjavaju istraživači.

bitno.ba